blank

Czesław Lang  ogłasza: Wraca Tour de Pologne Women!

Czesław Lang znowu ma pomysł, który może zmienić polski sport. Wraca Tour de Pologne Women, ikona polskiego kolarstwa nie ukrywa, że chce doprowadzić to wydarzenie na sam szczyt. I wie, jak to zrobić.

– Nie ma dziś bardziej dynamicznie rozwijającej się dyscypliny sportu niż kolarstwo kobiet. Oglądanie pań w akcji to wielkie emocje i dostrzega to cały kolarski świat. My organizowaliśmy taki wyścig już wiele lat temu, a teraz wracamy. W tym roku przeprowadzimy trzyetapową imprezę – mówi Czesław Lang.

 

– ORLEN to największy i najaktywniejszy sponsor sportu w Polsce. Nasze działania w tym obszarze przekładają się pozytywne postrzeganie naszej marki w kraju oraz wzrost rozpoznawalności za granicą. Wsparcie popularnych sportowych dyscyplin i sportowców ułatwia też dotarcie do obecnych, ale też pozyskanie nowych klientów. W szerokim portfolio naszych projektów nie mogło zabraknąć kolarstwa. Teraz wesprzemy powracające do kalendarza najważniejszych imprez sportowych w kraju Tour de Pologne Women co jest bardzo istotne z punktu widzenia popularyzacji dyscypliny wśród pań – mówi Agata Pniewska, Dyrektor Wykonawczy ds. Sponsoringu ORLEN.

ORLEN od lat pielęgnuje rozwój polskiego kolarstwa szosowego na poziomie zawodowym i amatorskim. To sport powszechny, który może być uprawiany niemal przez każdego w niemal każdym miejscu. Zaangażowanie spółek wchodzących w skład Grupy ORLEN  popularyzuje i upowszechnia kolarstwo szosowe  obejmując  wsparciem najważniejsze imprezy o znaczeniu lokalnym, ogólnopolskim, a także międzynarodowym. Oprócz wracającego do kalendarza imprez kolarskich Tour de Pologne Women koncern wspiera organizację ORLEN Wyścigu Narodów i ORLEN Tour de Pologne Amatorów, będącego memoriałem Ryszarda Szurkowskiego. ORLEN jest także Sponsorem Głównym najważniejszego wyścigu kolarskiego w Europie Środkowo-Wschodniej, czyli Tour de Pologne, będącego częścią UCI World Tour, cyklu transmitowanego w ponad 190 krajach świata. Wsparciem spółek z Grupy ORLEN objęci są także najmłodsi startujący m. in. w Tour de Pologne Junior.

Według danych GUS na rowerze jeździ ponad 60% dorosłych Polaków. Zaangażowanie w tę dyscyplinę to także istotna wartość marketingowa dla sponsora, co podkreślają dane dotyczące oglądalności najpopularniejszych wyścigów na czele z Tour de Pologne oraz samo zaangażowanie milionów kibiców na trasie jego etapów.

– Przy okazji Tour de Pologne co roku spotykamy przy trasie około trzech i pół miliona widzów, a wyścig stał się wizytówką naszego kraju na całym świecie, bo transmisja dociera do krajów na wszystkich kontynentach – powiedział Lang i dodał, że droga wyścigu kobiet powinna być podobna. Tylko wszystko ma się wydarzyć znacznie szybciej. Kiedy w 1993 roku Lang zaczął odpowiadać za organizację męskiego Tour de Pologne, szybko zaczął go rozwijać, a efektem było wejście do cyklu UCI ProTour, który powstał w 2005 roku. Były tam tylko elitarne, najważniejsze w kalendarzu wyścigi. Dziś cykl nazywa się UCI WorldTour i nasz narodowy wyścig oczywiście jest jego częścią. Podobnie jest w kolarstwie kobiet i to właśnie jest celem Langa.

Pierwsza edycja Tour de Pologne Women odbyła się w 2016 roku. Wygrała mistrzyni olimpijska w kolarstwie górskim, która potwierdziła, że potrafi być skuteczna także na szosie, czyli Jolanda Neff. Najlepsza z Polek, Paulina Brzeźna-Bentkowska skończyła wyścig tuż za podium, na czwartej pozycji.

– Już wtedy wiedziałem, że to jest odpowiedni kierunek. Minęło kilka lat i warto wrócić do tej idei. Jestem przekonany, że Tour de Pologne Women wszyscy będą oglądali z zapartym tchem. Tym bardziej że nasze kolarki, z Katarzyną Niewiadomą na czele, spisują się w ostatnich latach rewelacyjnie – powiedział Lang.

Sponsorem Głównym oraz klasyfikacji generalnej podczas Tour de Pologne Women jest ORLEN.