blank

PZU Sponsorem Oficjalnym 81. Tour de Pologne

PZU został Sponsorem Oficjalnym 81. Tour de Pologne UCI World Tour 2024. Największy polski ubezpieczyciel jest też sponsorem oficjalnym jednej z najważniejszych klasyfikacji wyścigu – Klasyfikacji Górskiej, a także sponsorem towarzyszących głównej imprezie zawodów kolarskich dla dzieci i młodzieży Tour de Pologne Junior.

Tour de Pologne to organizowany od 1928 r. jeden z najsłynniejszych wieloetapowych wyścigów kolarskich, który przyciąga co roku gwiazdy światowego peletonu. Jest częścią UCI World Tour, czyli kolarskiej „Ligi Mistrzów”, organizowanej przez Międzynarodową Unię Kolarską. Tegoroczna edycja TdP rozpocznie się 12 sierpnia pod Halą Stulecia we Wrocławiu, a po pokonaniu 7 etapów w ciągu tygodnia zawodnicy zakończą rywalizację 18 sierpnia na krakowskich Błoniach. Już dziś poznamy szczegóły trasy podczas oficjalnej prezentacji 81. Tour de Pologne – zapraszamy na transmisję tego wydarzenia w TVP Sport 17 lipca od godziny 20.15.

– Przede wszystkim chciałbym powiedzieć, że jestem dumny, że ogłaszamy taką współpracę. Wsparcie takiej marki, jak PZU, to powód do dumy, ale zarazem dowód, że wykonujemy dobrą pracę, którą doceniają największe polskie marki. A zarazem odpowiedzialność, której nie unikamy i chcemy cały czas się rozwijać. Przygotowaliśmy w tym roku taką trasę Tour de Pologne UCI World Tour, która nikogo nie zawiedzie. Kibice obejrzą wspaniałą walkę o koszulkę lidera Klasyfikacji Górskiej, która zawsze rozgrzewa wyobraźnię fanów i samych kolarzy. Cieszę się także, że PZU jest z nami przy Tour de Pologne Junior. Ta impreza jest wyjątkowa, ma już bardzo bogate tradycje, bo przecież wśród jej uczestników na początku swojej drogi byli tacy wspaniali dzisiaj kolarze, jak choćby Katarzyna Niewiadoma. Od lat mamy ambicje sięgające budowania mody na zdrowy i aktywny tryb życia, a taki najlepiej pokazywać jak najmłodszym. Razem z PZU możemy to robić – mówi Czesław Lang, dyrektor generalny Tour de Pologne.

– Tour de Pologne to fantastyczna promocja kolarstwa, ale też samej idei sportu i zdrowego ruchu, bo rywalizacja najlepszych zawodowców stanowi inspirację i motywację dla wielu amatorów jazdy na rowerze. Wpisuje się to w nasze cele jako ubezpieczyciela mocno propagującego aktywny tryb życia, profilaktykę zdrowotną. Cieszymy się też, że jesteśmy częścią wydarzenia będącego wizytówką Polski jako atrakcyjnego, pięknego kraju, który świetnie radzi sobie z organizacją imprez na najwyższym światowym poziomie. Zachęcam wszystkich do śledzenia TdP i kibicowania, zwłaszcza podczas zawsze emocjonujących  etapów górskich – mówi Marta Strzyżewska, dyrektor zarządzająca ds. marketingu i zaangażowań społecznych w PZU.

Etapy z premiami górskimi są jednymi z najważniejszych i najbardziej efektowych w TdP, a rywalizacja o tytuł Najlepszego Górala PZU co roku jest bardzo zacięta i trwa do ostatniej chwili. Lider Klasyfikacji Górskiej zyskuje punkty w rankingu UCI, a na mecie każdego odcinka jest osobno dekorowany i zakłada charakterystyczną koszulkę PZU.

W tym roku PZU jest również sponsorem Tour de Pologne Junior, czyli zawodów w kolarstwie szosowym dla dzieci i młodzieży, które odbędą się w dniach 15-18 sierpnia i są imprezą towarzyszącą głównemu wyścigowi. TdP Junior umożliwia licencjonowanym kolarzom oraz zawodnikom ze szkółek kolarskich w wieku od 11 do 14 lat sprawdzenie się w rywalizacji na fragmentach tych samych tras, na których ściągają się gwiazdy kolarstwa.