Liczy się kolektyw! Jak działa klasyfikacja drużynowa Decathlon?
Tour de Pologne – największy polski wyścig kolarski – połączył siły z marką Decathlon, która coraz bardziej inwestuje w rozwój tego sportu. Od początku sezonu jest ona sponsorem tytularnym rosnącej w siłę grupy Decathlon AG2R La Mondiale, a w ramach partnerstwa z Tour de Pologne została sponsorem klasyfikacji drużynowej wyścigu.
Wiarygodni partnerzy z misją promowania sportu to podstawa Tour de Pologne. Właśnie dlatego wyścig połączył siły z marką Decathlon, od lat promującą zdrowy tryb życia i jazdę na rowerze. W tym roku firma zaliczyła głośne wejście do kolarstwa na najwyższym poziomie, zostając sponsorem tytularnym ekipy Decathlon AG2R La Mondiale, zajmującej obecnie trzecie miejsce w rankingu Międzynarodowej Unii Kolarskiej. Decathlon został również sponsorem klasyfikacji drużynowej 81. Tour de Pologne.
„Decathlon jest w Polsce zdecydowanym liderem w obszarze szeroko pojętej mobilności, a rowery zawsze odgrywały kluczową rolę w naszej ewolucji i rozwoju. Miliony dzieci na całym świecie nauczyły się jeździć na swoim pierwszym rowerze z Decathlon, a miliony dorosłych używają naszych rowerów każdego dnia. Współpraca z Tour de Pologne to kolejny, bardzo ważny krok na drodze naszej marki. Chcemy popularyzować sport w naszym kraju, a jazda na rowerze to jedna z najpopularniejszych i najlepiej dostępnych aktywności fizycznych. Współpraca z takim partnerem jak Tour de Pologne to dla nas szansa na szerokie docieranie do fanów kolarstwa w całej Polsce” – powiedział Nils Swolkien, Chief Executive Officer w Decathlon Polska.
„Bardzo się cieszę, że podjęliśmy współpracę z tak znaną i lubianą na świecie marką, jaką jest Decathlon. Od lat organizujemy największy i najbardziej prestiżowy wyścig kolarski w Polsce i w naszej części Europy. Ten sport przyciąga całe rodziny. Jako Tour de Pologne staramy się szukać nowych kanałów komunikacji i dotarcia do miłośników kolarstwa, a nasze wspólne działania z Decathlon na pewno pozytywnie wpłyną na jeszcze większą popularyzację jazdy na rowerze, zarówno tej zawodowej, jak i amatorskiej, bo kolarstwo to sport wręcz stworzony do aktywnego spędzania czasu. Jeszcze raz dziękuję firmie Decathlon za decyzję o podjęciu współpracy i wspólnej promocji kolarstwa w naszym kraju” – mówił Czesław Lang, Dyrektor Generalny Tour de Pologne.
Jak działa klasyfikacja drużynowa?
W wyścigach kolarskich na różnym szczeblu, również w World Tourze, zawodnicy walczą nie tylko o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej i zdobycie słynnej żółtej koszulki, ale również o etapy i klasyfikacje poboczne. Jedną z nich w tegorocznym, 81. Tour de Pologne będzie klasyfikacja drużynowa, sponsorowana przez firmę Decathlon.
Końcowe zestawienie wyróżnia ekipy, które podczas siedmiu dni ścigały się najbardziej kolektywnie. Zasada działania klasyfikacji jest prosta – na każdym etapie sumuje się czasy osiągnięte przez trzech najlepszych zawodników, co w ostatecznym rozrachunku wyłania najlepszy zespół całego wyścigu. W ubiegłym roku to miano zyskała ekipa UAE Team Emirates, która w czołowej „10” miała aż trzech kolarzy – Rafała Majkę i Joao Almeidę, którzy w przeszłości odnosili zwycięstwa w klasyfikacji generalnej, a także Brandona McNulty’ego.
W tym roku szczególnie zmotywowana do sięgnięcia po zwycięstwo w klasyfikacji drużynowej może być grupa Decathlon AG2R La Mondiale, która w tym sezonie wskoczyła na niespotykany wcześniej dla siebie poziom.
Decathlon AG2R La Mondiale – drużyna pukająca do absolutnej czołówki
Dołączenie firmy Decathlon AG2R La Mondiale może okazać się kamieniem milowym w historii francuskiej drużyny. Ekipa kierowana przez Vincenta Lavenu działa – pod różnymi nazwami – od 1992 roku, a od wielu lat należy do kolarskiego World Touru. Jej kolarze, w tym Jean-Christophe Peraud czy Romain Bardet, stawali w przeszłości na podium klasyfikacji generalnej Tour de France, a koszulki francuskiej ekipy regularnie były widoczne w czołówkach – również w Tour de Pologne. W 2001 roku jeden z etapów padł łupem sprintera francuskiego zespołu, Jaana Kirsipuu.
Ten sezon jest jednak dla ekipy Decathlon AG2R La Mondiale wyjątkowy. Wraz z dołączeniem do drużyny nowego sponsora, pozyskała ona kilku wartościowych zawodników, w tym Sama Bennetta, Victora Lafay oraz Edvalda Boassona Hagena, mającego na swoim koncie 2 etapowe zwycięstwa na trasie Tour de Pologne.
Odświeżony zespół znakomicie radził sobie w ostatnich miesiącach, gromadząc aż 26 zawodowych wygranych! Kolarze Decathlon AG2R La Mondiale zwyciężali na potęgę w swojej ojczyźnie, ale również w prestiżowych wyścigach rozgrywanych poza nią. Pośród imprez worldtourowych, należących do „kolarskiej ligi mistrzów”, zawodnicy w koszulkach Decathlon AG2R La Mondiale podnosili ręce na etapach UAE Tour, Itzulia Basque Country, Tour de Romandie czy Giro d’Italia – jednego z trzech wielkich tourów – gdzie dodatkowo Ben O’Connor uplasował się na 4. pozycji w klasyfikacji generalnej.
Australijczyk jest jedną z głównych gwiazd ekipy i bardzo dobrze radzi sobie w wysokich górach. W tego rodzaju terenie drużyna może liczyć również na Felixa Galla, który przed rokiem zajął miejsce w czołowej „10” Tour de France. W składzie znajduje się też niezwykle szybki sprinter Sam Bennett, wiele młodych talentów, a także kolarze, których domeną są pagórkowate wyścigi klasyczne.
Wśród nich należy wymienić między innymi Benoit Cosnefroy, Olivera Naesena, Doriana Godona czy wschodzącą gwiazdę – Paula Lapeirę. Młody Francuz został niedawno mistrzem swojego kraju w wyścigu ze startu wspólnego i przez najbliższy rok będzie ścigał się w trójkolorowej koszulce z flagą Francji. Kto wie, być może zaprezentuje ją podczas 81. Tour de Pologne?