PKP Intercity Oficjalnym Przewoźnikiem 79. edycji Tour de Pologne UCI World Tour!
PKP Intercity, największy polski operator kolejowy, po raz kolejny został Partnerem Tour de Pologne. To kontynuacja owocnej współpracy, zapoczątkowanej w 2017 roku.
Przewoźnik wspiera promocyjnie tegoroczną edycję wyścigu. Pasażerowie w całej Polsce już teraz mogą oglądać spot wizerunkowy Tour de Pologne na ekranach w pociągach kategorii EIP (Pendolino), Dart, Flirt oraz na monitorach zlokalizowanych przy kasach. W ramach współpracy PKP Intercity będzie także realizować działania reklamowo-promocyjne w trakcie etapów wyścigu.
Ostatnie miesiące przynoszą rekordowo wysokie zainteresowanie usługami PKP Intercity. Przyczynia się do tego m.in. możliwość tańszego podróżowania koleją dzięki nowym ofertom przewoźnika. Duże zainteresowanie podróżnych wzbudziła wprowadzona 1 lipca oferta Taniej z Bliskimi. Jest ona ogólnodostępna, dlatego skorzystać mogą z niej także kibice śledzący występy kolarzy na trasie Tour de Pologne.
Aby kupić bilety w ramach Taniej z Bliskimi wystarczy podróżować w grupie od 2 do 6 osób – wszyscy jej członkowie otrzymują wtedy 30% zniżki od bazowych cen biletów. Taniej z Bliskimi obowiązuje w pociągach kategorii TLK oraz IC w relacjach krajowych. Bilety są dostępne na 30 dni przed odjazdem pociągu w kasach biletowych i kanałach online. Aby skorzystać z oferty, należy je kupić najpóźniej 1 dzień przed wyjazdem. Oferta łączy się z ulgami ustawowymi, dzięki czemu osoby do nich uprawnione będą podróżować jeszcze taniej.
W czasie tegorocznych wakacji każdego dnia na tory wyjeżdża średnio ponad 430 pociągów PKP Intercity. Wieloma z nich dojedziemy do wschodniej i południowej Polski, na terenie której przebiega trasa Tour de Pologne. Pociągi przewoźnika docierają m.in. do Kielc, gdzie zaplanowano uroczysty start wyścigu, jak również Lublina, Chełma, Hrubieszowa, Zamościa, Kraśnika, Przemyśla, Sanoka, Łańcuta, Rzeszowa czy Nowego Targu. Liczne pociągi PKP Intercity z różnych zakątków Polski dojeżdżają również do Krakowa, w którym odbędzie się wielki finał tegorocznej edycji wyścigu.
Od 2017 roku PKP Intercity cyklicznie uczestniczy w charakterze Partnera w najważniejszym, organizowanym od wielu lat wyścigu kolarskim w Polsce, którego organizatorem jest Lang Team. W 2018 roku PKP Intercity było również Partnerem Mobilnego Muzeum Tour de Pologne. W ramach dotychczasowej współpracy realizowane były m.in. ekspozycja materiałów promocyjno-reklamowych oraz aktywności eventowe (m.in. specjalne strefy kibica na mecie wybranych etapów wyścigu – w 2019 r. w Krakowie oraz Katowicach) z atrakcjami przeznaczonymi zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Przewoźnik aktywnie wspiera promocję wydarzenia m.in. za pośrednictwem kampanii reklamowych emitowanych na ekranach pociągów oraz w mediach społecznościowych. W 2019 r. w ramach współpracy z organizatorami wyścigu, PKP Intercity ufundowało dwie nagrody. W 2021 r. PKP Intercity w ramach uczestnictwa w imprezie otrzymało tytuł Oficjalnego Partnera Tour de Pologne realizując przy tym działania reklamowo-promocyjne. W obecnej edycji, spółka zamierza kontynuować współpracę z Lang Team i wzorem lat ubiegłych realizować działania promocyjne w ramach 79. Wyścigu Tour de Pologne. Ponadto, w ramach współpracy z organizatorem wyścigu, PKP Intercity wykorzystywało wizerunek Tour de Pologne i Czesława Langa do promocji podróżowania z rowerem z okazji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu.
***
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną.
W ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku Spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz przyjazne środowisku stacje postojowe. W 2030 roku cała flota PKP Intercity będzie nowa lub zmodernizowana, co zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa podróży i wygody. Przewoźnik dąży do tego, by oferować pasażerom wysoki oraz powtarzalny standard podróży i intensywnie rozwija ofertę dla pasażerów, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru. Rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego wpisuje się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu. PKP Intercity ma ambicję, aby stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu.