TOUR DE POLOGNE ZNAKOMITĄ FORMĄ PROMOCJI
Tour de Pologne ma pozytywny wpływ na wizerunek miast – tak uznało ponad 83 procent respondentów w badaniu Pentagon Research. Z kolei niemal 87 procent badanych twierdzi, że sponsorzy wyścigu wspierają wartościowe cele.
Tour de Pologne jest najpopularniejszą sportową imprezą w Polsce. Wyścig przyciąga na trasę ponad trzy miliony ludzi. Wysoką oglądalnością cieszą się także transmisje w Telewizji Polskiej, a dzięki Eurosportowi wyścig jest oglądany także na całym świecie. To wszystko powoduje, że impreza ma ogromny potencjał promocyjny dla sponsorów oraz miast. Według znakomitej większości badanych przez Pentagon Research Tour de Pologne pozytywnie wpływa na wizerunek miast (83%), a organizacja startu lub mety etapu jest dobrą formą promocji (81%). Przekonani są o tym także mieszkańcy miast organizatorów Tour de Pologne, z których prawie dwie trzecie uważają, iż start lub meta etapu to dobra forma promocji miasta. Niemal 60% mieszkańców miast organizatorów popiera pomysł ewentualnej organizacji jednego z etapów w przyszłym roku.
Badania pokazują również, że inwestowanie w Tour de Pologne opłaca się także sponsorom, a przede wszystkim sponsorom klasyfikacji. Cieszą się oni nie tylko bardzo wysoką rozpoznawalnością, ale też uznaniem. Olbrzymia większość badanych uważa, iż sponsorzy wyścigu wspierają wartościowe cele (87%), a poprzez wspieranie Tour de Pologne zwiększają sprzedaż swoich produktów i usług (81%). Ponad 80 procent respondentów uznało również, że sponsorzy wyścigu umiejętnie łączą działalność na rzecz innych z własnym interesem. Prawie trzy czwarte badanych nie zgodziło się z tezą, że sponsorzy niepotrzebnie wydają pieniądze, które mogłyby posłużyć co poprawy jakości produktów lub usług.