Czesław Lang kolejny raz wśród najbardziej wpływowych ludzi polskiego sportu
To dla mnie zaszczyt, ale i odpowiedzialność – mówi Czesław Lang, który zajął piąte miejsce w rankingu najbardziej wpływowych ludzi polskiego sportu według Forbes Polska i Pentagon Research.
Ranking po raz trzeci z rzędu wygrał prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej Zbigniew Boniek. Dalej znalazł się napastnik reprezentacji Polski Robert Lewandowski oraz przedstawiciele sportów zimowych, czyli Adam Małysz – dzisiaj dyrektor w Polskim Związku Narciarskim oraz arcymistrz Kamil Stoch. A piąte miejsce przypadło dyrektorowi generalnemu firmy Lang Team. – Dwóch wielkich napastników, dwóch skoczków i… ja. Niezłe towarzystwo – żartował Czesław Lang, gdy poznał wyniki. – Ranking to zabawa, ale w takim towarzystwie każdy chciałby się znaleźć – mówił wicemistrz olimpijski z Moskwy. – Mieć wpływ na polski sport to duma, ale i odpowiedzialność. Cieszę się, że wciąż dajemy z Tour de Pologne radę i możemy promować nasz piękny kraj na świecie. Miniona edycja, która odbyła się w wyjątkowym dla naszego kraju roku, dowiodła, że warto i trzeba walczyć o najwyższe wartości – dodał Czesław Lang, który od lat znajduje się w czołówce rankingu i stał się jednym z symboli polskiego sportu oraz Tour de Pologne.
A ten rok był wyjątkowy dla naszego narodowego wyścigu. Impreza, którą na żywo oglądało ponad trzy miliony kibiców przy trasie, a wielokrotnie więcej śledziło transmisję telewizyjną, okazała się kolejny raz ogromnym sukcesem. Tym razem wygrał Michał Kwiatkowski, a wszystko w 100-lecie odzyskania niepodległości przez Polskę, równo 90 lat po tym, jak kolarze po raz pierwszy ruszyli w Polskę, w 75. edycji wyścigu i ćwierć wieku po tym, jak na czele imprezy stanął Czesław Lang. Tyle okazji musiało zostać godnie uczczonych. Tym bardziej że wyścig w ciągu tego czasu stał się jedną z najważniejszych imprez kolarskich świata, która na stale ma miejsce w elitarnym cyklu UCI World Tour i największym corocznym wydarzeniem sportowym w naszej części Europy. To wszystko sprawia, że Tour de Pologne jest dzisiaj jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek na świecie.
Także z tego powodu już wiele miesięcy przed rozpoczęciem rywalizacji w Polskę ruszyło Roadshow, którego jednym z elementów było pierwsze na świecie mobilne muzeum Tour de Pologne, w którym zgromadzono wyjątkowe eksponaty. Muzeum pozwoliło poznać dziesiątkom tysięcy ludzi historię kolarstwa i to, jak zmieniała się Polska w ostatnich 90 latach.
Fot. Olga Kasprzyk