Roadshow 90 Lat Tour de Pologne hitem we Wrocławiu

Tysiące ludzi odwiedziło roadshow 90 Lat Tour de Pologne, które w ten weekend zawitało do Wrocławia. Przy Alei Gen. Hallera 52, tuż obok sklepu Carrefour, partnera wydarzenia, powstało imponujące miasteczko pełne atrakcji dla kibiców w każdym wieku.

 

Są mikrokolarze, strefy wyzwań, stoiska wielu partnerów, a przede wszystkim pierwsze na świecie mobilne muzeum Tour de Pologne!
Muzeum powstało w tym roku i od razu stało się hitem. Podróżuje z roadshow, ale było też w każdym mieście mety podczas tegorocznego Tour de Pologne. W wyjątkowych zbiorach nie brakuje multimedialnych prezentacji, starych publikacji prasowych, proporczyków, plakatów, pucharów i innych pamiątek. Jest oczywiście rower Czesława Langa, na którym zdobywał w Moskwie olimpijskie srebro. Są tam również medale i żetony związane z Wyścigiem Okrężnym oraz Rozkaz nr 2, który mówi o udziale kolarzy w Bitwie Warszawskiej w 1920 r. Mówiąc krótko – to historia kolarstwa w naszym kraju i zmian, jakie zachodziły w Polsce w ciągu ostatnich 90 lat.

 

Pomysł stworzenia muzeum wiąże się bowiem z 90-leciem naszego narodowego wyścigu. Tour de Pologne w tym roku rozpoczął się 4 sierpnia w Krakowie, a skończył 10 w Bukowinie Tatrzańskiej. A wszystko w roku 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Co więcej, była to 75. edycja tej imprezy i 25 raz, kiedy za organizację wyścigu odpowiadał Czesław Lang. – Od dawna myśleliśmy o tym, aby w tym roku Tour de Pologne „trwał” cały rok, chcieliśmy też włączyć się w świętowanie tak ważnej dla całego kraju rocznicy, więc powstał pomysł stworzenia roadshow. Już wiemy, że to był świetny plan, bo możemy być bliżej kibiców – mówi prezes zarządu firmy Lang Team Adam Siluta.

 

W tym wyjątkowym roku Tour de Pologne wygrał Michał Kwiatkowski. Co ciekawe, kiedy kolarz brytyjskiej grupy Sky odwiedził wiosną roadshow w Grudziądzu, sam powiedział, że ma sporo do nadrobienia w historii naszej narodowej imprezy. I dotrzymał słowa. Pojechał fantastycznie i wygrał w wielkim stylu! Zresztą, wspomnienia z tegorocznej edycji wyścigu są już oczywiście w muzeum!

 

Roadshow i oraz mobilne muzeum Tour de Pologne zostały przygotowane przez firmę Lang Team z partnerstwem Ministerstwa Sportu i Turystyki. Sponsorem głównym projektu jest firma Carrefour Polska, a partnerami Soudal, Lotos i Fraikin. Po wizycie we Wrocławiu, roadshow będzie także w Kaliszu (29-30.9) i Szczecinie (6-7.10).